GÄSTBLOGG!!

Hej !!
Jag heter Elise (: Jag tänkte i detta gästinlägg skriva en sak som hände mig och min f.d. medryttarhäst, Dea :)
Jag vill inte nämna ngra namn men här är vår "lilla historia":


På bilderna ser ni min f.d. medryttarhäst, Dea. Jag började hjälpa till med henne i september förra året. Hon var halt när jag började hjälpa till med henne så vi fick bara skritta henne. Jag längtade hela tiden efter de dagar jag skulle ha henne, och de dagarna var de bästa på hela veckan. I vintras fick vi börja trava och nu i våras galoppera och rida henne "på riktigt". Jag tror att det var bra att vi tog det lugnt i början. Vi lärde känna varandra och ett starkt vänskapsband bildades mellan oss.
Ngn/ngra månader innan sommarlovet hade Dea´s ägare en lektion i hoppning för mig. Hon sa då att jag knappt kunde grunderna även om jag ridit i sex år. Säger man så till ngn ? Visst, jag kanske inte är JÄTTEduktig för jag har alddrig tatt privatlektioner elr haft egen häst att träna på!
MenMen, ngra dagar efter det hade jag med henne på ridskolan. Vi skulle ha ett hopptest. Jag blev godkänd och Dea´s ägare sa att jag borde ta privatlektioner med Dea i hoppning. Jag var skitglad !! En vecka efter detta så får jag ett sms av Dea´s ägare att jag inte får hjälpa henne mer med Dea. Hon skriver att jag slarvar osv. Men samma dag hade jag själv fått fylla på vatten till Dea som inte hon gjort!
Ska man kalla det slarv då oxå ?
Jag gjorde aldrig saker jag inte blivit tillsagd för att då blev hon arg och skyllde på mig. Det tog ett bra tag för mig att bearbeta allt men nu har jag kommit över det värsta iaf, nu tar jag hand om en islänning i samma stall och en dag när jag är hos honom så ser jag Dea med täcke på sig mitt i sommaren när de är på sommarbete!! Och det var en av de varmaste dagarna undersommaren...

Om ni orkat läsa allthop så tack !!
Det har varit jättekul att få gästblogga häst =)
Hedå<3
Jättekul med en gäsbloggare tycker jag! Skönt för er läsare också att slippa bara lyssna mig o Alice hela tiden haha xD
/Ida :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0